Obsah stránky
Optimalizace traťového úseku Lysá nad Labem - Mělník
čtvrtek, 17. říjen 2024 | AKTUALITY
Vážení občané,
Zhruba před dvěma lety jsme Vás informovali o větší rekonstrukci železniční trati. Už tenkrát nás projektanti informovali o možném uzavření železničního přejezdu a jeho nahrazení nově vybudovaným nadjezdem. Dnes už je tato varianta zanesena přímo v projektové studii. Rušení přejezdů a jejich náhrada nadjezdy je naplánovaná od Lysé nad Labem až do Všetat – včetně Všetat. Součástí uzavření přejezdu je zároveň vybudování nových nástupních peronů (oba ve směru na Dřísy) a podjezdu pro cyklisty a pěší v místech, kde jsou dnes umístěny kontejnery na tříděný odpad.
Mohli bychom trvat na zachování přejezdu ale vzhledem k tomu že se po rekonstrukci zvýší rychlost a počet projíždějících vlaků, tak je jisté že ,,závory“ budou více dole než nahoře. Již teď několikrát v týdnu stojí auta (ale i kamiony) na hlavní silnici. Věřte, že to mají dobře spočítané, jinak by neinvestovali desítky milionů korun do nových nadjezdů. Na nový nadjezd by se najíždělo v místech, kde je odbočka ke středisku vodního lyžování na Křeneckém jezeru. Při cestě na Nedomice je to z hlavní křižovatky zhruba 600 metrů a potom zpět zase stejný počet metrů a sjede se zpátky u původního přejezdu. Ano je to přes kilometr navíc, ale pojedete prakticky plynule, bez toho, že by jste stáli u závor. Dlouho jsme zvažovali jestli budeme trvat na přejezdu, ale nakonec převážila varianta s vybudováním nadjezdu, zvláště s ohledem na předpokládanou četnost uzavření závor. A v případě našich budoucích stížností by tady už nikdo nadjezd nepostavil, to jistě chápete. Stejná situace s rušením železničních přejezdů je také ve Lhotě a Dřísech. Nově také bude nadjezd na silnici z Kostelce nad Labem do Všetat.
pdf
5 MB
pdf
150 kB